The Porsche 911 Conspiracy - Porsche 911 T P 911 T ...www.porscheprototype.com/the-porsche-911-consp...Original Picture First Porsche 356-0001 built in 1948 Erwin Komenda Ferdinand ... shapes as the VW Beetle,Porsche 356,550 speedster,904 and the 911.
 

  

 Erwin Komenda - Aticowww.atico.nl/camelot/komendauk.html

 

Erwin Komenda The designer of the VW, Auto Union racing car, Porsche 356, 550, Cisitalia, 911 and the 904, who has been forgotten by Porsche after his great ...


 

50 YEARS OF THE PORSCHE 911 | THE CLASSICS | The ...www.mrporter.com/journal/journal_issue130/5

 03.09.2013 - Despite all the success of the Porsche 911, however, it was a ... The result, designed with Porsche's body engineer Mr Erwin Komenda, was a ...

   

 

The Complete Story of Porsche 911 - AutoZine

www.autozine.org/911/911_3.htm

Porsche 911, Carrera, 911 RS 2.7, 911 RSR, 911 Turbo, 911 Turbo S, 911GT2, 911 CS, 911SE... ... The project was handled by body engineer Erwin Komenda.

  

Wer hat den 914 wirklich entworfen - Porsche Club CMS

cms.porsche-clubs.com/.../37CF91232589B2ABC1257C510007216C

Der interim 912,im Wesentlichen ein 911,angetrieben von dem nicht mehr ... von Abteilungsleiter Erwin Komenda, der eigenlich ein Karosserie-Ingenieur war.

 

Ferdinand Butzi Porsche - The Sportwagon

thesportwagon.com/.../Ferdinand_Butzi_Porsche.ht...

05.04.2012 - The iconic 911, designed by FA Porsche and Erwin Komenda. (Photo used under Creative Commons license.) Ferdinand Alexander "Butzi" ...

 

 

 Erwin Komenda - Wikicars

wikicars.org/en/Erwin_Komenda

08.08.2009 - Erwin Komenda (April 6, 1904 - August 22, 1966) was the designer of ... the Porsche company was with the development of the Porsche 911.

 

Stuttgarter Kugelhupf – Porsche 356 - Carsablanca.de

www.carsablanca.de/Magazin/ins.../stuttgarter-kugelhupf-porsche-356

23.10.2009 - Ohne Komenda wäre der Erfolg von Porsche nicht denkbar. Komenda zeichnete für den 356, den Spyder und den 911 verantwortlich.

 

 

 

Automobildesign - Wikiwand

www.wikiwand.com/de/Automobildesign

Einer vergleichbaren Philosophie folgte 1948 der von Erwin Komenda geformte Porsche 356, dessen Kleid ein wenig dicklich wie eine Muschel über das Fahrzeug hinausragt. Das ergab eine ikonische Form, die praktisch unverändert bis heute fortlebt.

©copyright 2014

Dr. Iris Steineck

E-Mail